pouman

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Paulina - 26 juli 2013 08:45

Hejj!  Igår kom jag hem från Gotland!  Jag kom hem vid tolv så orkade inte blogga då...  Nu ska jag berätta om HEEEEEELA  resan som varade i 4 dar... Hoppas inte du blir uttråkad Dag 1    Okej,  Jag, Mamma och Pappa

åkte bil till Orskarshammn. Det tog oss 4 och en halv timma. Vi fick stanna ibland på rastställen så att vi kunde gå på toa......   Sen när vi kom till Orskarshammn fick vi vänta en timma. Efter det skulle vi packa ner väskorna osv.  Sen satte vi oss på båten och åkte i 4 timmar ungefär. När vi kom fram så skulle vi bara hitta till hotellet. Det gjorde vi!<3 Vi fick 3 rum... En toa, ett rum till mig och ett till Mamma och Pappa.

Jag fick ett lyxrum!  Jag fick en dubbelsäng!! Och ändå var det ett rätt simpelt hotell som förut varit ett sjukhus.. A, Juste Klockan var 2 när vi kom fram:)  Dag:2 Denna dagen skulle vi åka till Någonting som heter Lummelunda grottan! Det var typ 40 Kilometer och det tog oss typ 1 och en halv timme att cykla dit(vi hyrde cyklar och jag fick en med ashård sadel,så gissa om jag fick ont i rumpan!) Och sen när vi äntligen kommit dit var det kö för att komma in,så vi fick vänta igen... Sen när vi kommit till kassan fick vi en tid när vi skulle få en visning av grottan, och då var klockan 1  och vi fick en visning klockan HALV FYRA!!!! Så vi väntade igen.. Sen kom vi in;)  Då såg vi en film om hur tre pojkar hade hittat den här "Lummelundagrottan" Det var jättecoolt faktiskt! Och sen kom vi till det mest spännande!  VI FICK GÅ IN I EN ÄKTA GROTTA!  Fatta vad coolt! Sen cyklade vi hem, och det tog inte lika lång tid för när vi åkte dit var det motvind också!  Dag:3  Denna dag cyklade jag och min famlj till nåt i Gotland som heter Kneippbyn

Där fanns massa karuseller, hoppborgar, och ett vattenland!(det är massa rutchkanor överallt)

Ojj, Glömde säga att det inte var lika långt till Kneippbyn, Det tog bara en halvtimme;)

Dag: 4  Detta är sista dan:(  Denna dagen lämmnade vi matväskan som vi hade fått med mat i i två dagar..

Sen gick  vi till någon konstig grej med ascoola uppfinningar!  Sedan Checkade vi ut från hotellet!  Och lämmnade cyklarna..  Efter det åkte jag och min Pappa på en rundtur med ett tåg en liten stund!  Och då hade mamma vart och shoppat loss!  Då tog vi en glass och sedan gick vi på båten som förde oss hem till Falkenberg!  På båten fick jag låna ett Nintendospel! Nä, nu måste jag sluta, Moa är online på Skype och jag vill chatta med henne;)  


// PouMan


Ps:  Detta är nog det längsta inlägget jag har gjort;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heej!! Här skriver jag om allt och lite till! Läs gärna!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du just MIN blogg?
 Kollade runt och så såg jag bloggen
 En kompis visade
 Vet ejj?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Panda In Chery Martini

PouMan

Cute Onion Club - Onion Head

PouMan

Bunny Rabbit In Chery Martini

PouMan

Cute Kawaii Hissy Fit Kaoani

PouMan

Datorn: Hejsan!

Du: Hej datorn!

Datorn: Jag vill ha en pepparkaka.

Du: Köp en då.

Datorn: Fråga mig någonting.

Du: Gillar du pepparkaka?

Datorn: Nej.
Datorn: Hej.

Du: Heej!

Datorn: Vill du ha en bulle?

Du: Gärna!

Datorn: Fråga mig någonting.

Du: Hur gammal är du?

Datorn: Jag är 1048576 år.

Du: Men då måste du vara död!

Datorn: Jaha.

Du: Vadå jaha? Detta är allvarligt!

Datorn: Jaha.

Du: Men hur dum kan en data vara?

Datorn: Jag vet inte.

Pou


Ovido - Quiz & Flashcards